El projecte Libridata, que permetrà agilitzar processos administratius a les llibreries, encara la recta final

La plataforma on-line Libridata, que ha de permetre al sector del llibre optimitzar la gestió dels estocs i conèixer el volum de títols venuts per les llibreries, està encarant la seva recta final. La presentació de l'eina tindrà lloc al setembre, en el marc de la pròxima Setmana del Llibre en Català (7-16 setembre), i els seus impulsors, la Cambra del Llibre i la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), esperen poder comptar amb un volum representatiu de punts de venda de llibres a finals d'any. El projecte té entre els seus objectius agilitzar els processos administratius a les llibreries, proporcionar informació sobres les vendes i els usos dels llibres i facilitar les relacions comercials entre les empreses del sector.

Gerard Nahm, tècnic encarregat del projecte, explica que de moment s'està treballant en la creació de l'eina a nivell de programació i està segur que cap a finals d'any ja hi haurà “una operativa amb un nivell destacable de llibreries”. Nahm remarca que amb Libridata hi sortirà guanyant “tot el sector”, tant editors, distribuïdors com llibreters, i que tothom que vulgui i tingui els processos de la seva empresa informatitzats hi pot participar i se'n pot beneficiar. “No només hi haurà llibreries agremiades també hi seran les grans superfícies i els hipermercats i, en general, qualsevol punt de venda de llibres”, assenyala. “L'editor, per exemple, podrà veure on estan els seus llibres i també saber on se n'han venut més -continua-; per la seva banda les llibreries, podran agilitzar alguns dels seus processos administratius.”

Nahm afirma que, malgrat alguna reticència inicial, ara tots els agents del sector tenen clar els beneficis que representarà comptar amb una eina com Libridata i hi estan col·laborant activament. També constata que la principal dificultat a l'actualitat és adaptar els protocols de cada empresa perquè es pugui fer la transmissió de dades. Una vegada s'hagi posat en marxa, la intenció és que les dades “siguin capaces de generar coneixement i finalment acció; ha de ser un model de gestió transversal i que sigui exportable a la resta de l'Estat”, com va assenyalar Joan Sabaté, director general de FUNDACC a la presentació del projecte durant el Congrés de Llibreters de Tarragona. “L'objectiu és saber quin estoc hi ha a cada llibreria i que permeti adaptar l'oferta editorial”, va afegir Xavier Mallafré, president de la Cambra del Llibre, en el mateix escenari.

 

En marxa els premis en memòria i homenatge al llibreter gironí Pere Rodeja

Imatge de la presentació del memorial que es va fer l'any passat a Girona. Foto: G. Terribas.

El Gremi de Llibreters de Catalunya, a proposta del Gremi de Llibreters de la demarcació de Girona, posa en marxa aquest any 2012 el Premi Memorial Pere Rodeja, en memòria i homenatge al llibreter gironí Pere Rodeja (1931-2009), considerat exemple i mestre en l'ofici de la llibreria. El guardó s'atorgarà anualment per reconèixer la tasca de difusió cultural d'una llibreria i distingir a un periodista o escriptor que hagi destacat pel seu suport a l'ofici dels llibreters.

L'objectiu d'aquests guardons és, d'una banda, estimular els llibreters en la seva dedicació d'activadors culturals i difusors de la llengua i la literatura catalanes, arrelament en el territori, influència en els hàbits lectors i complicitat amb l'entorn cultural, entre d'altres. De l'altra, es vol distingir la tasca dels escriptors i/o periodistes per la seva atenció, disposició i suport a les activitats que els llibreters duen a terme.

El jurat del Memorial Pere Rodeja està format per tres llibreters, un editor, un escriptor, un periodista i un bibliotecari, a més del secretari tècnic del Gremi de Llibreters que actuarà com a secretari del jurat. El dictamen dels guanyadors s'emetrà com a molt tard l'1 de juny i els premis s'entregaran el 29 de juny, dia de Sant Pere.

XII Premi Llibreter

D'altra banda, ja s'ha anunciat que l'acte de lliurament del XII Premi Llibreter serà el proper 14 de juny al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona. Al matí, es donaran a conèixer els guanyadors en roda de premsa.

El Gremi de Llibreters es felicita de la nova distribució de les publicacions de la Generalitat

Daura i Miró, en el moment de signar el conveni de col·laboració.

El nou model de distribució de les publicacions de la Generalitat, que passaran d'estar concentrades en uns pocs establiments a poder-se trobar en llibreries d'àmbit privat repartides per tot Catalunya, ha merescut una valoració molt favorable des de la junta directiva del Gremi de Llibreters de Catalunya.

Tot arrenca el passat setembre, quan el president del Gremi de Llibreters, Antoni Daura, i el director de l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP), Jordi Miró, arribaven a un compromís entre les dues entitats amb l'objectiu de redefinir conjuntament el model de comercialització de les publicacions de la Generalitat. Fins llavors, la Generalitat disposava de quatre llibreries on es venien fons propis i també altres materials com mapes, llibres d'oposicions... Amb la signatura del conveni, que es va fer el 12 de març, està previst que les llibreries que vulguin puguin optar a ser llibreries de la Generalitat i siguin un punt de venda de tots aquests fons i materials.

Aquest nou escenari d'apostar per un conjunt més ampli de llibreries on trobar les publicacions de la Generalitat és millor ja que permetrà teixir una xarxa equilibrada de llibreries i disposar de més fons i informació”, afirma Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters de Catalunya. “De fet, el lloc natural de les publicacions de la Generalitat ha de ser les llibreries i així també es podrà trobar material més especialitzat d'acord amb la zona però sense cap exclusiva”, afegeix Daura, que es felicita per “l'aposta clara pel sector privat, que ens beneficia a tots, llibreters i lectors”.

En virtut de l'acord, la col·laboració entre el Gremi de Llibreters i l'EADOP es concreta en dos eixos principals. D'una banda, en l'intercanvi d'informació sobre la realitat del sector per a una comercialització més eficaç, i en segon lloc, en la cooperació d'estudis de mercat i treballs de camp, tant quantitatius com qualitatius, per establir processos més eficients.

 

L'Escola de la Llibreria serà la primera titulació reglada del sector

 

 

 

Les classes es faran a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB. Foto: UB.

En el recent I Congrés de Llibreters en Llengua Catalana que es va celebrar a Tarragona el degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, Ernest Abadal, va ser l'encarregat de presentar l'Escola de la Llibreria que impartirà la primera titulació reglada especialitzada en el sector de les llibreries. La nova titulació, adreçada a llibreters en actiu i a tots aquells que volen incorporar-se al sector, estarà coordinada amb el Gremi de Llibreters de Catalunya i amb el suport econòmic de l'Institut Català de les Empreses Culturals, l'ICEC. El president del Gremi de Llibreters de Catalunya, Antoni Daura es mostrava satisfet per disposar d'un “projecte estable de formació amb una vinculació interessant amb la Facultat de Biblioteconomia i Documentació que segur que tindrà una bona acollida”.

El director de l'Escola de la Llibreria serà el professor Lluís Agustí Ruiz, que ens explica que “en aquests moments estem acabant de precisar els continguts i triant el professorat més adient: professors universitaris, professionals en actiu i amb força experiència”.

La formació del primer curs de l'Escola de la Llibreria serà de sis mòduls teòric-pràctics, amb els següents continguts:

1.- Marc legal, aspectes administratius i comptables

2.- El sector de la llibreria i el circuit del llibre

3.- La gestió de la llibreria: el fons i la seva presentació

4.- Màrqueting i atenció al client

5.- Recursos d’informació i localització bibliogràfica

6.- Aspectes tecnològics: producció i distribució

A falta de la confirmació definitiva, està previst que les preinscripcions es puguin fer durant el mes de juny, la inscripció la segona setmana de setembre, i l'inici de les classes pel 17 de setembre, amb dues tardes de formació per setmana, dilluns i dimecres. El període lectiu aniria del mes de setembre fins a finals d'abril, i durant els mesos de maig i juny es farien les pràctiques en llibreries. El preu definitiu del curs encara està per determinar, però el fet d'estar subvencionat farà que sigui més econòmic que el preu mig dels diplomes de postgrau universitaris.

Per accedir a la formació es requerirà una formació mínima de batxillerat o equivalent (FP o prova de majors de 25 anys). Els alumnes que, prèviament a la matriculació en l'Escola de la Llibreria siguin titulats universitaris i superin el postgrau obtindran un Diploma de postgrau de Llibreria. En principi, està previst que es doni prioritat als alumnes que es matriculin a la totalitat del curs, però també es podran cursar mòduls aïllats sempre i quan quedin places lliures. La formació serà, en aquesta primera edició, totalment presencial i es preveu formar un grup de 25 a 30 persones.

 

 

 

 

El Gremi de Llibreters i Editorial Viena organitzen el seminari 'Com vendre més a la meva llibreria'

El curset mostrarà les característiques psicològiques del bon venedor, les estratègies competitives i el procés de venda, a més d'altres aspectes com identificar les necessitats del client o aplicar tècniques de fidelització.

Els ponents seran Jordi Garrido i Joaquim Valls, es farà al mes de febrer i serà gratuït, però cal ser un mínim de 18 a 20 persones en la demarcació que s'organitzi.

L'Editorial Viena i el Gremi de Llibreters de Catalunya han organitzat pel pròxim mes de febrer el seminari 'Com vendre més a la meva llibreria', adreçat a tots els agremiats que vulguin millorar les seves aptituds com a venedors en el seu establiment. Entre d'altres punts, al seminari s'ensenyaran les característiques psicològiques del bon venedor, com millorar la psicologia de venedor, com atreure la sort al teu negoci, a dissenyar les estratègies competitives, a identificar les necessitats dels clients, a tancar les vendes o les principals tècniques de fidelització.

Els ponents seran Jordi Garrido i Joaquim Valls, dos experts en la matèria. Jordi Garrido prové d'una família de botiguers i és un gran defensor del comerç tradicional. Va orientar la seva carrera cap a la gestió empresarial, va obtenir el doctorat en administració d'empreses i ha ocupat càrrecs de responsabilitat en importants companyies del nostre país. Des de fa anys, desenvolupa l'activitat docent a universitats i escoles de negoci, en assignatures relacionades amb l'estratègia, el màrqueting, la comercialització, el management i les finances. És autor del llibre 'Vender más en su tienda: gestión integral del punto de venta detallista'. De la seva banda, Joaquim Valls és màster Universitari en Societat de la Informació i del Coneixement, llicenciat en Ciències Empresarials i Econòmiques i diplomat en Grafologia. Entre d'altres càrrecs és president de l'Institut KIMMON, director acadèmic del Centre d'Estudis Empresarials (CEEM) i exerceix d'entrenador d'intel·ligència emocional. També és director i presentador del programa 'Escola de vida: viu els llibres', a Ràdio 4, i col·laborador dels programes 'Via Lliure', a RAC1, i 'El Secret', a Catalunya Ràdio. És autor de llibres com 'Buenos días y buena letra: cómo transformar tu escritura y mejorar tu vida' o 'Bona nit i bona sort. Com atreure la fortuna mentre dorms'.

El seminari 'Com vendre més a la meva llibreria' es farà durant el mes de febrer en una sessió de 4 hores o dues de 2 hores. Els matins, dijous i divendres (de 9 h a 13 h) o en dues sessions de 2 i 2 hores (9 h a 11h preferiblement) o si no de 11 h a 13 h. A les tardes, de dilluns a divendres de 19 h a 21 h o de 20 h a 22 h, en sessions de dues hores. Per a sessions de tarda i de 4 h, de 18 h a 22 h. El curs no tindrà cap cost per a la llibreria ni per a la persona assistent al curs, però cal ser un mínim de 18 a 20 persones en la demarcació que s'organitzi.

Último mes Abril 2018 Mes següent
L M X J V S D
week 13 1
week 14 2 3 4 5 6 7 8
week 15 9 10 11 12 13 14 15
week 16 16 17 18 19 20 21 22
week 17 23 24 25 26 27 28 29
week 18 30