VeriFactu i Faturació electrònica
Atès l’interès generat per les dues sessions sobre VeriFactu que ha organitzat el Gremi, a la qual heu assistit més de 80 llibreries, us facilitem el document de suport de la presentació de la ponent, Sra. Margarida Crous.
Allarguem el termini perquè ens feu arribar al correu del Gremi tots els vostres dubtes, els traslladarem a la Margarida i en farem un document FAQs que us compartirem. D’altra banda, el Gremi demanarà reunió amb els ministeris de Cultura i d’Hisenda per a plantejar les dificultats que la implantació de VeriFactu pot suposar el Dia del Llibre per Sant Jordi. Us n’anirem informant.
Galatea ha preparat una guia sobre VeriFactu per als qui feu servir aquest programa de gestió.
D’altra banda, us fem saber que en el marc de la col·laboració entre el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i Pimec Comerç, s’han impulsat diverses actuacions formatives orientades a donar resposta als principals reptes del sector. Podeu consultar el calendari de les sessions aquí
D’altra banda, ja és disponible l’aplicació gratuïta de facturació VERI*FACTU de l’Agència Tributària, la qual permet a autònoms, professionals i empreses amb un volum reduït de factures generar-les electrònicament i enviar-ne els registres directament a l’Administració tributària.
Pel que fa a la facturació electrònica, us facilitem un dossier informatiu del Consell de Gremis amb una proposta negociada de proveïdor i pressupost.
Registre horari digital
Des de l’aprovació del Reial Decret Llei 8/2019, de 8 de març, s’ha modificat i desenvolupat la normativa derivada. El passat mes de setembre se n’ha aprovat el decret pel qual a partir del proper gener totes les empreses, amb independència de la mida i del sector, hauran d’aplicar el registre horari digital: https://expinterweb.mites.gob.es/participa/listado/download/6cb63e79-48a8-4e99-9784-3a0b26ae6106
S’espera publicació al BOE de com fer-ne l’aplicació definitiva i si hi haurà cap període de transició. Us avancem que els arxius del registre s’hauran de preservar durant quatre anys, haureu de disposar de còpies de seguretat i hauran de ser accessibles als treballadors, els seus representants i Inspecció. No complir amb aquesta norma serà sancionable.
Hi ha al mercat diverses apps per al control horari digital. El Consell de Gremis n’ha revisades algunes:
- Apps bàsiques i amb opció de gratuïtat: https://www.timecamp.com/es/ o https://www.kimai.cloud/auth/registration o la mateixa eina que disposa Google.
- Apps més professionalitzades, integrals i de baix cost: https://www.bizneo.com/ o https://woffu.com/es/
Consulteu les vostres gestories sobre les exempcions (autònoms, alts directius…) i els camps de control (tipus d’hores, incidències, dret a la desconnexió digital…)