La campanya “Fas 6 anys. Tria un llibre” s’ha tancat amb un increment en la participació de gairebé 3.500 nens i nenes respecte l’any passat. En total, s’han adquirit més de 6.604 títols i han participat en la iniciativa 35.146 infants del total de 78.638 nascuts l’any 2012, xifra amb la qual s’ha arribat al 44,7% dels infants. D’aquesta manera, la participació a la campanya creix per tercer any consecutiu (a la campanya de 2016 hi van participar 31.931 nens i nenes dels 83.314 censats, un 38,30% de participació; el 2017, 31.657 infants dels 80.966 censats, un 39,10%).
Aquesta tercera edició dona continuïtat a una iniciativa ben acollida per la ciutadania que també incorpora un augment de les llibreries participants d’arreu de Catalunya. El 2016, més de 200 llibreries; el 2017, 268; i, enguany, 317. També ha crescut l’afluència de públic a les llibreries i les vendes creuades. El 68% dels llibreters assenyalen que els usuaris han adquirit més d’un llibre en la mateixa compra i el 86,9% detecta que la campanya ha generat públic nou. El 73,8% dels llibreters ha puntuat la campanya amb un 5 sobre 5.
El català destaca com a llengua de preferència en la tria del llibre, amb un 70,4% dels exemplars (el 2016 van representar el 62,2% i l’any passat un 69,50%. S’han bescanviat llibres corresponents a 364 editorials.
La campanya és una de les activitats destacades del Pla Nacional de Lectura 2020, que el Govern assumeix com una de les seves accions principals de la legislatura. La iniciativa vol fomentar els hàbits de lectura entre els menors que comencen a llegir i que comencin la seva biblioteca particular, incentivar la compra de llibres a tot el territori català, donar valor al llibre com a eina de coneixement, i fomentar la prescripció de la lectura entre els mateixos infants amb la descoberta de la llibreria de proximitat.
Es tracta d’una acció de foment de la lectura del Departament de Cultura amb el Gremi de Llibreters de Catalunya. Amb la col·laboració dels departaments d’Ensenyament, de Vice-Presidència, Economia i Hisenda, d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència i la participació del Gremi d’Editors de Catalunya, l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), IDESCAT, RENFE i l’ONCE.