Formació sobre VeriFactu
Us convidem a una sessió informativa sobre el sistema Veri*factu:
- 22 d’octubre a les 14h.
- Telemàtica (Zoom): cal apuntar-‘shi a gremidellibreters@gremidellibreters.cat
- Ponent: Margarida Crous, sòcia de Serveis integrals M. Crous (gestoria i consultoria del Gremi) i professora associada de la Universitat Ramon Llull i també de l’Escola de Llibreria del Gremi-UB.
Objectiu
Conèixer les principals novetats en matèria de facturació electrònica que es preveuen d’aplicació a partir de l’any 2026 i resoldre dubtes pràctics. La sessió serà breu (màxim hora i quart) i de caràcter introductori. Us animem a assistir-hi, ja que aquestes modificacions afectaran directament la gestió diària de les vostres llibreries.
Esquema de la sessió
- Benvinguda i presentació
- Context: per què es crea el Veri*factu.
- Marc normatiu i calendari d’entrada en vigor
- Dates clau: obligació a partir de 2026.
- Què és el sistema Veri*factu?
- Funcionament bàsic i requisits tècnics.
- Diferència amb els sistemes de facturació actuals.
- Implicacions pràctiques per a les llibreries
- Adaptació del programari de facturació.
- Noves obligacions de remissió i conservació de factures.
- Relació amb l’Agència Tributària.
- Avantatges i reptes del Veri*factu
- Transparència i seguretat.
- Possibles dificultats i com anticipar-les.
- Torn de preguntes i resolució de dubtes: podeu anticipar-nos preguntes adreçant-les al correu del Gremi i les traslladarem a la Margarida Crous.