Nota de premsa

 

El Gremi de Llibreters es prepara per a un Dia del Llibre festiu que espera que tingui molta participació i vendes

  

“En línies generals, preveiem que serà una jornada semblant a l’any passat, que va ser en dissabte i, tot i així, va tenir uns registres molt bons de participació i vendes”, diu Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters.

 

Per la seva banda, la Cambra del Llibre de Catalunya constata “la consolidació de la recuperació del sector dels darrers anys” i espera que “aquest dinamisme continuï”, segons afirma el seu president, Patrici Tixis.

 

El Gremi llança una app per conèixer totes les llibreries agremiades i que permetrà participar en un concurs de selfies. També presenta Libelista, una plataforma que permet la compra de llibres digitals i en paper.

 

El Gremi, juntament amb l’Institut de Cultura de Barcelona, s’encarregarà de mostrar als representants de les 20 Ciutats de la Literatura de la UNESCO la realitat llibretera de Catalunya i l’organització del Dia del Llibre. També rebrà una delegació de la Xina interessada en conèixer la Festa del Llibre i la Rosa.

 

Barcelona, 7 d’abril de 2017.- El Gremi de Llibreters de Catalunya, i totes les seves llibreries agremiades, ja han començant a treballar per afrontar un nou Dia del Llibre. “En línies generals, preveiem que serà una jornada semblant a l’any passat, que va ser en dissabte i, tot i així, va tenir uns registres molt bons de participació i vendes”, diu Antoni Daura, president del Gremi de Llibreters. Aquest any, l’entitat posarà en marxa iniciatives lligades a la internacionalització de la jornada i a incentivar la participació ciutadana. Per la seva banda, la Cambra del Llibre de Catalunya constata “la consolidació de la recuperació del sector dels darrers anys” i espera que “aquest dinamisme continuï”, segons afirma el seu president, Patrici Tixis.

El president del Gremi de Llibreters valora “el fet que enguany la jornada sigui en diumenge com una oportunitat perquè la gent pugui aprofitar que disposa de temps per viure amb més intensitat la diada, participar en actes i visitar més llibreries, tot gaudint de l’ambient mentre passeja i compra llibres”. “Les persones que es desplacin descobriran les llibreries agremiades que hi ha arreu del territori i que fan de la nostra xarxa una de les més denses d’Europa”, afirma Daura.

 

Quant a les vendes, el Gremi de Llibreters manifesta que no es marca cap objectiu econòmic i   que valorarà aquest aspecte quan les llibreries hagin fet el tancament de caixa (l’any passat es va tancar la diada amb una facturació de 20,96 ME). L’entitat es mostra relativament optimista davant la informació oferta per LibriData, que comptabilitza les dades d’uns 170 punts de venda a Catalunya, i que posa de manifest que el primer trimestre de l’any s’han venut un 4,11% més d’exemplars que el mateix període de l’any passat. Segons LibriData, al Sant Jordi de 2016 es van vendre més de 25.000 títols; del total d’exemplars venuts, el 53,34% van ser en català, el 45,56% en castellà i l’1,10% en altres idiomes. Pel que fa als 10 títols que van encapçalar el rànquing de vendes, no van arribar ni al 5% del global (4,33%).

Una app llibretera i un concurs de selfies

El Gremi de Llibreters llança aquest any una app gratuïta que permetrà a tothom que se la descarregui conèixer la totalitat de les llibreries agremiades i, en el cas de Barcelona, també l’establiment. El Gremi buscarà la complicitat del públic en l’èxit d’aquesta festa proposant als lectors que es facin una selfie amb el llibre comprat en una de les llibreries que apareixen a l’app per participar en un concurs. “Volem acostar la lectura a la tecnologia i el goig de llegir a les ganes de compartir-ho amb el màxim de gent”, explica Daura. A més, l’acció també es farà el mateix dia de Sant Jordi a la ciutat de Palerm, que ha demanat al Gremi un agermanament amb motiu del Dia del Llibre.

 

Les 20 Ciutats de la Literatura de la UNESCO, a Barcelona pel Dia del Llibre

Aquest any, Barcelona ha volgut fer coincidir la diada de Sant Jordi amb una trobada de Ciutats de la Literatura, que està dins de la Xarxa de Ciutats Creatives UNESCO de la qual forma part des de 2015. Així, una vintena de representants d’urbs com Iowa City (Estats Units), Dunedin (Nova Zelanda), Bagdag (Irak), Montevideo (Uruguai) i Edimburg (Escòcia) passaran uns dies a Barcelona durant els quals podran viure el Dia del Llibre i tota la festa i fenomen social que s’originen al seu voltant. El Gremi de Llibreters, juntament amb l’Institut de Cultura de Barcelona, s’encarregarà de mostrar-los la realitat llibretera de Catalunya i l’organització del Dia del Llibre. D’altra banda, el Gremi rebrà una delegació de la Xina, interessada en conèixer la Festa del Llibre i la Rosa i els detalls organitzatius de cara a estendre la nostra festa en el seu país.

 

Noves facilitats de compra digital de llibres a les llibreries

A l’acte, s’ha presentat el nou portal de Libelista, la plataforma de venda en línia hereva de Liberdrac que ja permet la compra de llibres en format paper a part dels digitals, amb opcions com l’enviament a domicili i la recollida a la botiga i la participació d’una xarxa de llibreries de proximitat arreu de Catalunya. Libelista, impulsat pel Gremi de Llibreters, Núvol, Nube digital, Espurna, Llibreria Parcir, Bassa La Papereria i Transloan, es troba en plena expansió per l’Estat.

 

 

Col·laboració amb empreses i institucions

El Gremi de Llibreters de Catalunya ha apostat per tercer any per establir acords de col·laboració i patrocini amb diferents entitats i empreses interessades a donar suport al Dia del Llibre per Sant Jordi. És el cas de Renault, Cacaolat, Borges i Holaluz, patrocinadors del Dia del Llibre 2017, i la Confraria del Cava, Libelista, Maitai Group, Transloan, Ateneu Barcelonès, Barcelona Capital Literària i Palau Robert, que en són col·laboradors. La diada compta amb el suport de la Cambra del Llibre de Catalunya de la qual el Gremi forma part.

 

 

Més informació:

MONMAR COMUNICACIÓ · Eudald Aymerich Jou  – Tel. 93 812 58 97 – 685 506 531 (whatsapp) – info@monmar.net

 

 

PATROCINADORS DEL DIA DEL LLIBRE 2017

 

 

 

RENAULT                                                                                       CACAOLAT

 

 

BORGES                                                                                HOLALUZ


COL·LABORADORS DEL DIA DEL LLIBRE 2017

 

 

 

CONFRARIA DEL CAVA                                                                                        LIBELISTA

 

 

 

MAITAI GROUP                                                                                                                  TRANSLOAN

 

 

 

 

 

 

 

 

ATENEU BARCELONÈS                                                                                           BARCELONA. Ciutat de la Literatura

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PALAU ROBERT                                                                                                                   Amb el suport de

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Per tercer any consecutiu, el Gremi i Renault uneixen esforços per eixamplar les oportunitats de difusió de la cultura del llibre i la llibreria.

Renault és una marca que vol reforçar la seva aposta per la cultura i el país, tot donant suport a esdeveniments que relliguen amb els seus valors capdavanters d’innovació en tecnologia i disseny.

Ens felicitem, doncs, per donar continuïtat a una entesa que uneix dos mons en què tècnica, coneixement i passió van plegats.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cacaolat 0%: Pren-t’ho en positiu

 

 

  • El proper 23 d’abril, diada de Sant Jordi, Cacaolat 0% presenta la seva nova campanya “Pren-t’ho en positiu”.

 

  • Una campanya que reivindica el positivisme; vers la vida, vers les situacions del dia a dia. Cacaolat 0% vol compartir aquest concepte en una jornada tant positiva, sent patrocinador del Gremi de llibreters de Catalunya.

 

El dia de Sant Jordi és una de les tradicions més boniques i alegres de casa nostra. Una jornada que significa: tradició, positivisme, cultura i amor, com  Cacaolat 0%. Una marca on hi convergeix tradició; des de 1933. Positivisme; per mitjà del Cacaolat 0%. Perquè tot hi ser 0%, conserva el mateix sabor de sempre.  Cultura; perquè no només s’ha de cuidar el cos sinó també la ment. Amor; estima per una marca que vol estar des de sempre i per sempre. Cacaolat 0% presenta el llançament de la Campanya en una diada molt especial, amb el lema “Pren-t’ho en positiu” reivindicant el positivisme vers la vida i les situacions del dia a dia. Perquè Cacaolat 0% és l’essència i el gust de Cacaolat original. Alhora també Cacaolat 0% vol fer una aposta per comunicar que no només cal cuidar el cos sinó també la ment, fomentant la lectura i els valors d’una jornada com Sant Jordi. Per això Cacaolat 0% vol compartir aquesta festa amb els milions de catalans i catalanes. En els diferents punts de venda de llibres de la ciutat de Barcelona que estiguin agremiades, trobaran a la bossa de compra del llibre, una ampolla de Cacaolat 0%  i una invitació per a gaudir d’un 2×1 de Cacaolat 0% en qualsevol dels bars adherits a la promoció i així afegir una mica d’amor en aquesta diada tan especial.

 

 

Sobre Cacaolat 0%

El primer batut edulcorat amb stevia, un edulcorant 100% natural amb importants propietats beneficioses per a la salut. El poder edulcorant de la stevia permet endolcir fins a 300 vegades més que el sucre convencional. Cada Cacaolat 0% aporta el 25% de la ingesta diària recomanada de fibra. A més el nou Cacaolat no conté. I la seva última novetat, SENSE LACTOSA.

 

Sobre Cacaolat

Cacaolat és considerada com el primer batut de cacau del món fabricat industrialment i que ha sigut apreciat per petits i adults al llarg de més de quatre generacions. L’èxit de Cacaolat recau en els seus ingredients de màxima qualitat i en els grans de cacau seleccionats amb les millors plantacions de la zona tropical de l’Àfrica Occidental. Això el converteix en un aliment saludable, Saborós i amb unes propietats nutritives excel·lents, ideal per a esmorzars i berenars.

 

Per a més informació i contacte:

Alan Giménez | alan.gimenez@bm.com | 93 201 10 28

Alberto Jiménez | alberto.jimenez-hidalgo@bm.com | 93 201 10 28

 


BORGES. La cultura, el clima, la història, la família, les tradicions, les oliveres, el bon oli, el pa amb tomàquet, l’amor per la feina ben feta… Dedicada a cultivar els millors fruits de la terra, Borges difon des de fa més d’un segle la cultura i els valors mediterranis arreu del món a través dels seus productes.  Aquesta empresa familiar i centenària – els seus orígens es remunten a finals del segle XIX, quan el 1896 la família Pont Creus va començar un petit negoci familiar de compravenda d’olives i ametlles a la zona de Lleida i Tarragona – sempre ha destacat per la seva vinculació i compromís amb el territori. Borges conserva una tradició familiar molt arrelada a l’alimentació i, més concretament, a l’alimentació saludable. Una idea transmesa de generació en generació que concep l’alimentació com a cultura. Un bon pa amb tomàquet amb un bon raig d’oli verge extra també és cultura i, per descomptat, també és una tradició catalana. Per això, Borges treballa des de fa temps per transmetre aquesta visió i oferir els millor fruits que ens dóna la terra. I, per això també, col·labora estretament amb persones i entitats que s’esforcen cada dia per acostar aquesta cultura a les noves generacions.

La Pilarín Bayés i els seus dibuixos, que acompanyen des de fa tants anys els infants de Catalunya, formen part d’aquesta cultura catalana i s’han convertit gairebé en un símbol de país. Per això, tard o d’hora, els camins de Borges i la Pilarín s’havien de creuar. Fa anys que l’empresa i la il·lustradora treballen junts; és el cas de la campanya Allò Bo Que Ens Uneix, que posa en relleu totes les coses bones que compartim en el dia a dia mediterrani i on la Pilarín deixa anar una frase meravellosa: “pa amb oli, menjar de poetes!”, o el patrocini de la col·lecció de llibres Festes i tradicions de Catalunya il·lustrada per la Pilarín Bayés. Ara, i en aquesta recerca per conservar i difondre les tradicions més nostrades, Borges i la Pilarín Bayés es tornen a unir per presentar Les nous de Sant Jordi, una nova mirada a la coneguda llegenda de Sant Jordi que vincula alimentació i cultura i ens desvetlla el secret del cavaller per tenir el cor ben fort i vèncer el drac: les nous.  Partint d’aquesta nova perspectiva i en honor al patró de Catalunya, Borges ha creat una edició limitada d’autèntiques nous d’origen Catalunya amb la creu de Sant Jordi gravada i bosses de tela personalitzades amb un dibuix original de la Pilarín. I qui millor que el Gremi de Llibreters de Catalunya, l’ànima del dia de Sant Jordi, per difondre-ho. Perquè som el que mengem, i Sant Jordi ja ho sabia.

Les nous de Sant Jordi

 

Diu la llegenda, que Sant Jordi ho sabia…

Més poderós que l’escut i l’espasa és un cor amb energia.

Per això, cada matí, s’esforçava per tenir-ne: llegia, lluitava i menjava nous amb alegria.

Aquell 23 d’abril no en seria l’excepció.

Contra un home o contra un drac, Sant Jordi anava ben armat.

L’espasa al cinturó, les nous dins el sarró: l’enemic no el faria vacil·lar!

«Més val que giris cua, Drac, o acabaràs bocaterrós. Que avui només pot guanyar, aquell

que tingui el cor més generós».

I ja saps com va acabar. El drac, com una rosa.

I Sant Jordi i la Princesa, enamorats… i amb nous a la bossa!

 

 

 

Sobre Maitai Group

MaiTai Group és una agència digital orientada a la creació d’Applicacions mòbils i productes tecnològics. Amb més de 15 anys d’experiència en el sector, conceptualitzem i transformem idees en productes multi plataforma que milloren l’experiència de l’usuari.

 

 

Com col·laborem per Sant Jordi – L’ App “Un Llibre Per Mi”

Aprofitant aquest Sant Jordi 2017, Maitai Group i el Gremi de Llibretes de Catalunya llencem al mercat l’aplicació mòbil pels amants de la lectura, la tradició i la cultura Catalana. Des de la App “Un Llibre Per Mi” es podrà localitzar fàcilment les paradetes mes pròximes, buscar en un llistat geolocalitzat totes les llibreries catalanes i pròximament comprar qualsevol llibre d’aquestes llibreries des de la pròpia App

 

 

Concurs #unllibrepermi

Descarregat l’ App, envia’ns el teu #Selfie o #VideoSelfie i participa a les diferents categories del concurs de selfies #unllibrepermi d’aquest Sant Jordi 2017.

 

 

Amb el Hashtag #unllibrepermi, aquest Sant jordi la teva selfie tindrà premi

 

Descarrega l’ App  Un Llibre Per Mi i participa!!

 

 


 

Libelista es presenta per Sant Jordi

 

Què és Libelista?
El futur de les llibreries independents passa per la col·laboració i el treball en equip, i és en aquest context on neix l’aposta de Libelista, en crear un entorn online comú que vol visualitzar l’imprescindible treball prescriptor dels nostres llibreters i llibreteres i, a més a més, posar a la seva disposició eines comercials eCommerce de primer ordre.

 

Les llibreries acompleixen en el seu entorn un servei insubstituïble: creen comunitat i mantenen viu el teixit cultural. Els llibreters asseguren l’accés dels lectors a llibres minoritaris que no sempre tenen el mateix grau de visibilitat a les grans superfícies. Això fa d’ells l’últim baluard de la bibliodiversitat. Libelista neix amb la vocació de potenciar i amplificar el valor de la llibreria de proximitat. Volem connectar els llibreters amb el seu entorn lector online.

 

I tota aquesta iniciativa només té sentit si els usuaris lectors, cada cop més acostumats a Internet, veuen en Libelista un instrument útil, que capta el seu interès i que els ofereix  una varietat d’opcions per adquirir llibres sense haver d’abandonar els beneficis que ofereix el comerç local.  Així doncs, Libelista és una plataforma de venda online de llibres, en format paper i en format digital, en la qual les llibreries de proximitat perceben una part de les vendes que es generen. En el procés de compra, l’usuari s’ha de vincular a una llibreria de la xarxa, i serà aquesta la percebrà una part d’aquesta operació. Libelista vol ser competitiu vers a altres plataformes i operadors online i per aquest motiu ofereix al lector opcions diverses en les seves compres: enviament a domicili, recollida a botiga, rapidesa en el servei, capacitat de servir comandes especialitzades i possibilitat d’accedir a un ampli catàleg d’ebooks.

 

L’equip de Libelista

L’equip que lidera Libelista està format per un grup de persones amb experiència en el sector i que, per sobre de tot, treballen per tal d’oferir una xarxa de llibreries cada cop més completa i per donar un servei a l’usuari final el més òptim possible. El projecte Libelista és una iniciativa de: Núvol, Gremi de Llibreters, Nube digital, Espurna, Parcir, Bassa, Transloan.

Libelista en números

Nº de llibreries catalanes: 43  –  Nº de llibreries totals: 125  –  Nº de províncies: 24

 

Consulteu totes les llibreries de Libelista a: https://www.libelista.com/ca/llistat-de-llibreries

Les llibreries

Les llibreries són la part més important dins Libelista i les que donen sentit a la plataforma. Aquestes prescriuen, tenen veu: el lector pot estar tranquil sabent que qui recomana els de la home llibres no és un algoritme, és un profesional que veu i que coneix els llibres. També volem anar presentant al lector les llibreries que formen part de Libelista a través de la secció La llibreria de la quinzena. I volem donar especial rellevància a la literatura infantil i juvenil a través de la secció El petit Libelista. El lector també podrá consultar les agendes d’actes de totes les llibreries de la xarxa a través del portal web.

Libelista també gestiona contingut cultural i literari de la mà de Núvol, que produeix notícies vinculades al món del llibre per Libelista.

Vídeo explicatiu de què és Libelista: https://youtu.be/4kmBp0WTOSY

© Gremi de llibreters de Catalunya - by ciclick

Segueix-nos: